Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów
Niniejsze „Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów” mają zastosowanie do stosunków pomiędzy firmą Pizzeria Przy Ratuszu Jolanta Szoka z siedzibą w Koszalinie, przy ul. Ks. Anastazji 1, 75-056 Koszalin, prowadzącej działalność gospodarczą pod numerem NIP: 6691022650 [dalej: Firma], której przysługują prawa do Sklepu a Konsumentami.
1. Definicje
Oferta: asortyment produktów i usług oferowanych przez Firmę.
Zamówienie: oświadczenie woli składane Firmę przez Konsumenta za pośrednictwem Sklepu, skutkujące zawarciem Umowy.
Konsument: Osoba fizyczna składająca Zamówienie Firmie za pośrednictwem Sklepu.
Umowa: stosunek prawny zawarty pomiędzy Konsumentem a Firmą na podstawie złożonego Zamówienia dotyczący jego realizacji oraz jego dostawy lub osobistego odbioru.
Sklep: strona internetowa, aplikacja oraz inne narzędzia Serwisu www.przyratuszu.pl, na których udostępnia się Usługi
Usługi: Czynności oferowane Konsumentowi przez Firmę za pośrednictwem Sklepu, w tym w szczególności: złożenie Zamówienia, wybór Produktów i uiszczania online opłat tytułem realizacji Umów na rzecz Firmy [obsługa płatności].
Produkty: Dostępne w Sklepie pozycje oferty, w trym w szczególności produkty gastronomiczne.
Systemy Płatności Online: Przelewy24 (Operator płatności – PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15 (60-327), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014).
2. Dane Firmy
Dane teleadresowe Firmy działającej pod nazwą „przyratuszu.pl”:
Pizzeria Przy Ratuszu Jolanta Szoka
ul. Ks. Anastazji 1
75-056 Koszalin
NIP: 6691022650
adres e-mail: pizzeriaprzyratuszu@gmail.com
3. Zastosowanie i Postanowienia Ogólne
- Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług dla Konsumentów [dalej: OWU] mają zastosowanie wyłącznie do Usług świadczonych przez Firmę, za które to ponosi ona pełną odpowiedzialność. Firma informuje, iż korzystanie ze Sklepu przez Konsumentów jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.) [dalej: u.ś.u.e], które to odbywa się podstawie niniejszych OWU, pełniących również rolę Regulaminu w rozumieniu 8 u.ś.u.e. Niniejsze OWU określają w szczególności zasady świadczenia Usług i sprzedaży Produktów oferowanych w Sklepie, ich zakres oraz zasady korzystania z nich.
- Firma nieodpłatnie udostępnia Konsumentom niniejsze OWU za pośrednictwem Sklepu w systemie teleinformatycznym, a także w sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.
4. Zasady Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
- Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Firmę, następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Konsumenta ze Sklepu, a co za tym idzie akceptacją warunków niniejszych OWU. Świadczenie Usług przez Firmę na rzecz Konsumenta nie jest ograniczone w czasie.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia Usług na rzecz Konsumenta na skutek działania siły wyższej.
- Korzystanie przez Konsumentów z Usług jest możliwe wyłącznie przy pomocy podłączonego do sieci Internet komputera klasy PC, Mac lub podobnego, wyposażonego w przeglądarkę internetową
- Korzystanie przez Konsumentów z Usług świadczonych przez Firmę jest również możliwe na urządzeniach przenośnych takich jak: smartfon, tablet w wersji mobilnej. Warunkiem niezbędnym jest jednak dostęp jednego z urządzeń wymienionych w zdaniu poprzednim do sieci Internet oraz wyposażenie go w jedną z przeglądarek
- Korzystając ze Sklepu Konsumenci mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
- Zabronione jest pobieranie przez Konsumentów zawartości baz danych udostępnionych w Sklepie i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
5. Oferta
- Firma publikuje Ofertę w imieniu i na rzecz Firmy w Sklepie.
- Firma może używać składników oraz dodatków do posiłków i napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli Konsument ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy skontaktować się z Firmą telefonicznie, aby uzyskać aktualne informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
6. Umowa
- Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia przez Konsumenta poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Konsument niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na podany przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
- Umowa może być prawidłowo wykonana przez Firmę wyłącznie pod warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania Zamówienia. Konsument jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały przekazane Firmie.
- W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy Konsument może kontaktować się bezpośrednio z Firmą za pomocą danych kontaktowych podanych w Sklepie.
- Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego odbioru.
- Jeśli Firma dostarczy Zamówienie, Firma może obciążyć klienta kosztami dostawy. Bieżące koszty dostawy są podawane w Sklepie, zanim klient złoży zamówienie.
7. Odstąpienie od Umowy
- Z uwagi na łatwo psujący się charakter oferowanych przez Firmę produktów, Konsument nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji (art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827). Odstąpienie od zwartej Umowy przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z Firmą.
- Firma wskazuje Konsumentowi, że Restauracja jest uprawniona do odstąpienia od Umowy, w przypadku:
- zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
- dezaktualizacji zamieszczonej w Sklepie Oferty w sytuacji, gdy Konsument nie zgodził się na alternatywę dotycząca Zamówienia złożoną przez Firmę,
- przekazania przez Konsumenta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ja jako niezawartą. Firma dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Firma jest uprawniona do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Konsumentów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności.
8. Płatność
- W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami art. 6.1 niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług na rzecz Konsumentów, po stronie Konsumenta powstaje obowiązek płatności na rzecz Firmy ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Zamawiający zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. Obciążenie Zamawiającego dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu jego wyraźnej zgody. Konsument może wywiązać się ze wskazanego w zdaniu pierwszym obowiązku na skutek skorzystania z oferowanych za pośrednictwem Sklepu Systemu Płatności Online. Konsument jest informowany o dostępnych sposobach zapłaty w Sklepie podczas składania Zamówienia w danej Firmie i musi dokonać wyboru jednego z nich przed złożeniem Zamówienia, tj. przed kliknięciem przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Z zastrzeżeniem postanowień art. 7 niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług dla Konsumentów (częściowy) zwrot płatności online winien być możliwy wyłącznie w przypadku niemożności dostarczenia części Zamówienia i akceptacji realizacji części tego Zamówienia przez Konsumenta. Zwrot jest zawsze dokonywany na rachunek, z którego dokonano płatności. W zależności od metody płatności zastosowanej przez Klienta przetwarzanie zwrotu potrwa maksymalnie 10 dni roboczych.
9. Rozpatrywanie reklamacji
- Reklamacje Konsumentów dotyczące Oferty, Zamówienia lub realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Firmy z wykorzystaniem jej danych kontaktowych wymienionych w Sklepie.
- W przypadku reklamacji Konsumenta dotyczącej Usług, reklamacja winna być przekazana Działowi Obsługi Klienta Firmy za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres pizzeriaprzyratuszu@gmail.com lub
- poczty tradycyjnej na adres: Ks. Anastazji 1, 75-056 Koszalin,
- Po otrzymaniu przez Firmę reklamacji, o której mowa w ust. 2, zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Firma potwierdzi otrzymanie reklamacji złożonej przez Konsumenta na podany przez niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
10. Prawo właściwe i właściwość sądów
- Do wykonywania Usług świadczonych przez Firmę na rzecz Konsumentów, stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
- Wszelkie spory pomiędzy Firmą, a Konsumentem odnoszące się do realizacji Usług przez Firmę będą rozpoznawane przez Sąd właściwy miejscowo według przepisów prawa polskiego.
11. Wgląd i poprawianie przechowywanych danych osobowych
Firma przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Konsumenta. Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w Polityce Prywatności.